İçeriğe git


Resim
- - - - -

Dolmuş


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 6.859 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 07:26 ÖÖ

Diğer şehirleri bilmiyorum ancak İstanbul'da hala bir dolmuş kültürü devam ediyor. Dolmuş kültürü çok değişti elbette. Eski Amerikan arabalarına binilirdi geçmişte. Nostaljik bir yolculuk yapılırdı. Hele ortada oturuyorsanız inmek istediğinizde mutlaka yanınızdaki de hareket etmek zorunda kalırdı. Rahmetli amigomuz Karıncaezmez Şevki'de eski dolmuşçulardandır.

 

Gel zaman git zaman devir değişti. Eski Chevrolet, Plymouth vs. dolmuşlar piyasadan silinmeye başladılar. Sanırım bunda biraz da antika araç kültürünün gelişmesi etkili oldu. Biraz da tek seferde daha fazla yolcu taşımak isteği vardır. Ticari kaygıdır. Bu da anormal değil. Bu eski Amerikan araçlarıyla isteseniz de hızlı gidemezdiniz. Araba zaten çok da bakımlı olmadığından bir hayli ağır aksak ama emin giderdi yolunda. Bugünün şartlarında dolmuşlar Renault Master veya Ford Otosan'ın bu tür taşımacılık için koltuklarla donatılmış araçları ile yapılıyor. Bu araçlarla bastınız mı da gidiliyor.

 

Dolmuş terörü diye bir şey var İstanbul trafiğinde. Dolmuş şoförlerinin belki de 10'da 9u manyakça araç kullanıyorlar. Öndeki aracın tamponuna kadar girmeler, makas atmalar, onun bunun önüne direksiyon kırmalar, emniyet şeridinden gitmeler, kırmızı ışıkta durmamalar derken Taksim-Kadıköy, Taksim-Bostancı hattında (en sık kullanmak zorunda kaldıklarım bunlar) bir seferde 4-5 tane trafik kuralını ihlal ediyorlar. Özellikle Taksim-Bostancı hattı, güzergah olarak minibüs caddesi üzerine düşüldüğünde 2 şeritli, bol ışıklı yolda delice bir hız yapıyorlar. Defalarca kaza tehlikesi geçirdik. 2 kez kullandığım Bakırıköy hattı var ki o da bir başka manyakça araç kullanılan hat. 

 

Dün gece sahil yolunda kaza olmuş en sonunda. Muhtemelen yine süratli bir dolmuş, kontrolden çıkmış. 2'si ağır, 6 yaralı var. Araç uçmuş, otobüs parkına dalmış. 

 

Bu araçlara bir önlem alınması lazım. Hız limitleme konulması gerek. 60 kilometreyi geçememeli hızları. Şoförlerin hepsinin ağır ama çok ağır eğitimden geçirilmesi lazım. Can taşıyorlar ama umurlarında bile değil. 

 

http://www.milliyet....gundem-2624137/


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#2 Giga

Giga

    Odtülü Aslan

  • SIT
  • 23.446 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 07:49 ÖÖ

Sarı olanlara dolmuş diğerlerine minibüs deniyordu değil mi?

 

Bostancı-Kadıköy, Beşiktaş-Taksim, Bostancı-Taksim hatlarında sarı dolmuşları çok kullanmıştım.

 

Sanırım kastettiğin genelde pavyon gibi ışıklandırılmış, mesafeye göre ücret alan minibüsler değil?

 

Bildiğimiz sarı dolmuşlar?


İngilizler gibi toplu halde futbol oynamak, bir renge ve isme sahip olmak ve Türk olmayan takımları yenmek

#3 Yasin Karabulut

Yasin Karabulut

    Pesimist

  • Administrators
  • 14.505 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 08:22 ÖÖ

Dolmuş dediğinizde aklıma gelen: 

 

https://www.cnnturk....00.0/index.html



#4 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 6.859 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 08:32 ÖÖ

Sarı olanlara dolmuş diğerlerine minibüs deniyordu değil mi?

 

Bostancı-Kadıköy, Beşiktaş-Taksim, Bostancı-Taksim hatlarında sarı dolmuşları çok kullanmıştım.

 

Sanırım kastettiğin genelde pavyon gibi ışıklandırılmış, mesafeye göre ücret alan minibüsler değil?

 

Bildiğimiz sarı dolmuşlar?

 

Evet sarı olan araçlar. Diğerleri minibüs diye geçiyor. Mesafeye göre ücret alanlar mibinüs. Tabi onların ücretlendirmesi de şoförün anlık hesap kitabına bağlı. 150 metre ileriden binen adamın ödeyeceği ücret değişebiliyor :)

 

Dolmuşlarda ücret sabit. Az ileriye de gitsen, son durağa da gitsen sabit bir para ödüyorsun. Dolmuşlar kötü bir ulaşım şekli değil. Uzun mesafeye ayakta kalma ihtimalin olmadan gidebiliyorsun. Sadece kelle koltukta gitmek sıkıntı. 

 

Hoş minibüslerde onlardan aşağıya kalmıyorlar. Hasta ruhlu bir şoföre denk geldiğin zaman, bir de üzerine ayaktaysan sağa sola savrula savrula gidiyorsun. Sert kalkışlar, ani frenler, yol ortasında cart diye durmalar. Trafiğinde içine ediyorlar. Anadolu yakasında minibüs tantanasının önünü hiç değilse E-5 üzerinden kaldırmayı başardılar. Metro çıkınca piyasaya minibüsler silindi piyasadan. Avrupa yakasında da Metrobüsle birlikte Topkapı hattının boyu kısaldı. Ancak Anadolu yakasında bir efsane Kadıköy-Pendik hattı var. İstanbul'un sanıyorum şu anda en uzun minibüs hattı. Yüzlerce minibüs çalışıyor bu hatta. Kamyon kasasında sebze taşır gibi insan taşıyorlar. Bu hatları bir ara 4minibüs = 1 özel halk otobüsü şeklinde değiştirme planları vardı. Ancak belediye sanıyorum oy kaygısı ile dokunmaya çekiniyor bu hatlara. Kimsenin ekmeğinde gözüm yok ancak insanca bir hizmet almıyorsun bu araçları kullandığın zaman. Tekerlekli toplu taşıma adına İstanbul'da en düzgün işin yine belediye yapıyor. İETT'nin belli bir standardı var, şoförlerin gelir kaygısı yok, yoğun saatlerde baya dolu oluyorlar, trafikte takılıyorlar falan ama çok daha güvenli seyahat ediyorsun. 

 

Özel Halk Otobüsü, Minibüs, Dolmuş ve Taksilere bir kalite standardı getirilmesi ve bu standardın arkasında durup bu taşıma yollarının zapt-ı rapt altına alınması gerekiyor. Baya bir tehlike söz konusu. 


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#5 almeyda

almeyda

    Senior Member

  • Members
  • 1.276 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 02:43 ÖS

Ailede araç ve ehliyet olmamasından mütevellit kırk küsür senedir toplu taşıma araçlarını kullandım . Hem de Türkiye'nin dört bir yanında . Hala da kullanırım ; hanımın yanında navigasyonluk yaptığım dört -beş sene hariç . Özetle , özellikle İstanbul'un tüm dolmuş hatlarına , güzergahlarına hakimim diyebilirim :)

 

En bilindikleri sıralarsam : 

 

Taksim - Yeşilköy/Ataköy : Dolmuşların en tehlikesidir . Yolcusu seyrektir , dolmak bilmez . Bu araçlar hafif olmak ile beraber , çabuk ivmelenir . Şişhane tarafında trafikten dolayı kızgın boğa gibi ağır ağır gider . Haliç köprüsü üzerinde hızlanır , aynı hızla Valens kemerinin altından geçer ve Aksaray'da son kez  derin bir nefes alır . Oradan tam gaz Marmara denize doğru inişe geçer . Göz kapayıp açana kadar , Samatya , Yedikule , Zeytinburnu yapar . Bakırköy sahile geldiğinde henüz daha 6-7 dakika olmuştur . Önde oturanlar için bu 6-7 dakikalık seyrüsefer paha biçilmezdir . Hat Arapça konuşan Mardinlilere aittir . 

 

Taksim (Şişli) - Bakırköy : Surdışı dolmuş seferlerinin ağa babasıdır . Çevre ve Sahil diye ikiye ayrılır . Sahil olan Yeşilköy hattı ile Veliefendi'ye kadar aynı güzergahı paylaşır . Çevre dedikleri E5 dir , bunu daha fazla Merter , Bahçelievler , İncirli eşrafı kullanır . Çevre olan Sahile göre daha yoğundur bu yüzden . 3:1 oran vardır . Bakırköy'den gelen dolmuş sahil almak istemez . O yüzden Taksim yolunda dolmuşlar sürekli güzergah değiştirerek - biribirine dakka takmak dedikleri işlemi - yaparlar .    Sahil'den giden hız olarak Yeşilköy dolmuşu ile kapışır . Çevre dolmuşları E5 sebebi ile daha intizamlıdır . Sabahları , Çağlayan adliyesi sebebi ile bunların bir kısmını Şişli dolmuşu yaparlar . Bakırköy durağında uzun kuyruklar oluşunca sarı taksiler , durak kahyasını görerek dolmuş çekebilirler. Hat Kürtlere aittir. 

 

Taksim - Beşiktaş : Dünya üzerinde F/K sı en yüksek toplu taşıma aracıdır . Para uzatmanla , Barbaros'a selam vermen bir olur . Şoför , Alman sefaretinin oradan dolmuşu aşağı salar . Salar , salar ,salar .. Gaz pedalını okşar , hayatta basmaz .  İki adım ötesinde aynı güzergaha giden bir çok otobüs olmasına rağmen Beşiktaş halkı bu dolmuşlara binmekte imtina etmez 

 

Taksim - Teşvikiye :: Beyaz Türk'ün , beyaz yakalının , İstanbul'a yeni taşınmış ama piyasası olsun diye kazandığı üç-beş kuruşu Teşvikiye'de kiraya veren genç emekçinin hattıdır . Sabahları , Starbucks kartonları elinde , ciddi görünümlü , miski amber kokan insanlar birbirlerine günaydın der. Bu havadan etkilenen şoförler de etkilenmiştir ki dolmuş içinde dinlenen müzik bile farklıdır .Kısa mesafe olduğu için benim kış mevsimi hariç kullandığım hatlardandır .

 

Taksim - Bostancı :  Need for speed . Şoförlerinin trafik kurallarına riayet ettiği görülmemiştir . Sıkıştıkları yerde sokak sokak çıkış ararlar . Haftasonları , köprüdeki metrobüs yoluna girmeleri oldukça sıktır . Minibüs yolu ve sahil diye ikiye ayrılırlar . 

 

Taksim - Kadıköy : En zevksiz hattır . At hırsızı gibi şoförleri ve herhangi bir kalıba girmeyen yolcu tipi mevcuttur . Altıyol'da tramvay yoluna girerek adrenalin yaşatır yayalara. 


  • duman bunu beğendi

3 oyuncu getirdik. Bu 3 oyuncudan Maicon oynayarak geldi. Mariano aramıza katıldı. Yeni takımdan maçta bir kişi hazırdı. Şu anki realite bu. 7 antrenman yapıp, çıkarttığımız durum bu. Yeni bir takım kurarken, dikkatli olmalısınız. . 4-5 oyuncunun transferi ile mükemmel bir takım olacağız.

Bunun yorumunu ben yapmamam. Belki kötü bir hoca olduğumu düşünebilirsiniz. Bunu sadece sonuca bağlamamak lazım. Bahanesi yok. Ne konuşsam burada toz gibi kalacak.  Ama göreceksiniz ki Galatasaray çok güzel bir takım olacak. Yenerse iyi, yenilirseniz kötü hocasınız. Bu böyledir. Gerçekten çok üzgünüm

Prof.Igor Tudor (20.07.2017) 


#6 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 6.859 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 03:13 ÖS

Ailede araç ve ehliyet olmamasından mütevellit kırk küsür senedir toplu taşıma araçlarını kullandım . Hem de Türkiye'nin dört bir yanında . Hala da kullanırım ; hanımın yanında navigasyonluk yaptığım dört -beş sene hariç . Özetle , özellikle İstanbul'un tüm dolmuş hatlarına , güzergahlarına hakimim diyebilirim :)

 

En bilindikleri sıralarsam : 

 

Taksim - Yeşilköy/Ataköy : Dolmuşların en tehlikesidir . Yolcusu seyrektir , dolmak bilmez . Bu araçlar hafif olmak ile beraber , çabuk ivmelenir . Şişhane tarafında trafikten dolayı kızgın boğa gibi ağır ağır gider . Haliç köprüsü üzerinde hızlanır , aynı hızla Valens kemerinin altından geçer ve Aksaray'da son kez  derin bir nefes alır . Oradan tam gaz Marmara denize doğru inişe geçer . Göz kapayıp açana kadar , Samatya , Yedikule , Zeytinburnu yapar . Bakırköy sahile geldiğinde henüz daha 6-7 dakika olmuştur . Önde oturanlar için bu 6-7 dakikalık seyrüsefer paha biçilmezdir . Hat Arapça konuşan Mardinlilere aittir . 

 

Taksim (Şişli) - Bakırköy : Surdışı dolmuş seferlerinin ağa babasıdır . Çevre ve Sahil diye ikiye ayrılır . Sahil olan Yeşilköy hattı ile Veliefendi'ye kadar aynı güzergahı paylaşır . Çevre dedikleri E5 dir , bunu daha fazla Merter , Bahçelievler , İncirli eşrafı kullanır . Çevre olan Sahile göre daha yoğundur bu yüzden . 3:1 oran vardır . Bakırköy'den gelen dolmuş sahil almak istemez . O yüzden Taksim yolunda dolmuşlar sürekli güzergah değiştirerek - biribirine dakka takmak dedikleri işlemi - yaparlar .    Sahil'den giden hız olarak Yeşilköy dolmuşu ile kapışır . Çevre dolmuşları E5 sebebi ile daha intizamlıdır . Sabahları , Çağlayan adliyesi sebebi ile bunların bir kısmını Şişli dolmuşu yaparlar . Bakırköy durağında uzun kuyruklar oluşunca sarı taksiler , durak kahyasını görerek dolmuş çekebilirler. Hat Kürtlere aittir. 

 

Taksim - Beşiktaş : Dünya üzerinde F/K sı en yüksek toplu taşıma aracıdır . Para uzatmanla , Barbaros'a selam vermen bir olur . Şoför , Alman sefaretinin oradan dolmuşu aşağı salar . Salar , salar ,salar .. Gaz pedalını okşar , hayatta basmaz .  İki adım ötesinde aynı güzergaha giden bir çok otobüs olmasına rağmen Beşiktaş halkı bu dolmuşlara binmekte imtina etmez 

 

Taksim - Teşvikiye :: Beyaz Türk'ün , beyaz yakalının , İstanbul'a yeni taşınmış ama piyasası olsun diye kazandığı üç-beş kuruşu Teşvikiye'de kiraya veren genç emekçinin hattıdır . Sabahları , Starbucks kartonları elinde , ciddi görünümlü , miski amber kokan insanlar birbirlerine günaydın der. Bu havadan etkilenen şoförler de etkilenmiştir ki dolmuş içinde dinlenen müzik bile farklıdır .Kısa mesafe olduğu için benim kış mevsimi hariç kullandığım hatlardandır .

 

Taksim - Bostancı :  Need for speed . Şoförlerinin trafik kurallarına riayet ettiği görülmemiştir . Sıkıştıkları yerde sokak sokak çıkış ararlar . Haftasonları , köprüdeki metrobüs yoluna girmeleri oldukça sıktır . Minibüs yolu ve sahil diye ikiye ayrılırlar . 

 

Taksim - Kadıköy : En zevksiz hattır . At hırsızı gibi şoförleri ve herhangi bir kalıba girmeyen yolcu tipi mevcuttur . Altıyol'da tramvay yoluna girerek adrenalin yaşatır yayalara. 

 

Heyt bee. Bekliyordum dolmuş kültürünü damla damla akıtmanı ama o kadar dolmuşsun ki dolmuşlar sağolsun şelale gibi boşalttın. :D


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#7 Mert Baydur

Mert Baydur

    www.blendcreative.com.tr

  • SIT
  • 7.500 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 03:16 ÖS

Çok fazla minibüs ya da dolmuş diye ayıracak bilgiye sahip değilim, dışarıdan bakınca çoğunu kafamda minibüs diye kodluyorum keza dolmuşun bendeki algısı eski Amerikan arabalarıydı.

Sürüş disiplinleri olarak günümüz minibüs veya dolmuş şoförlerinin birbirlerinden apayrı ahlaki değerlerde olduklarına inanmıyorum.

Çoğu hız sınırlarını fazlasıyla ihlal eden, şerit değiştirirken sinyal verme alışkanlığına sahip olmayan ve hatta şerit değiştirirken çat diye yan şerite kayan, bir anda yolcu indirmek için frene basan, kent yaşamına adapte olamamış cahil şoförleri içeriyor. İETT şoförleri daha mı iyi? Kesinlikle değil ancak otobüsler çok daha uzun oldukları için, seri hareket yapabilme olanakları daha az.

Bana göre karayolunda seyreden tüm toplu taşıma araçları trafik terörü sergiliyorlar çünkü dertleri en hızlı zamanlamada en fazla yolcuyu bir yerden bir yere taşımak tıpkı hafriyat kamyonu şoförlerinin de olabildiğince fazla yükü olabildiğince hızlı bir yerden bir yere taşıdıkları gibi. Tabi birinde can taşıyorsun diğerinde hafriyat. Elbette can taşıyan hafriyat kamyonları da trafikteki diğer masum araç şoförleri için tehdit.

Toparlamak gerekirse, ülkede kaç meslek, Batı Avrupa normlarında icraa ediliyor ki toplu taşıma şoförlüğü Batı Avrupa normlarında icraa edilsin..? Bir Ortadoğu ülkesinde yaşamanın bedeli bunlar.



#8 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 6.859 mesaj

Yayınlanma tarihi 09 Mart 2018 - 03:22 ÖS

Çoğu hız sınırlarını fazlasıyla ihlal eden, şerit değiştirirken sinyal verme alışkanlığına sahip olmayan ve hatta şerit değiştirirken çat diye yan şerite kayan, bir anda yolcu indirmek için frene basan, kent yaşamına adapte olamamış cahil şoförleri içeriyor. İETT şoförleri daha mı iyi? Kesinlikle değil ancak otobüsler çok daha uzun oldukları için, seri hareket yapabilme olanakları daha az.

 

Hız konusunda bu adamların maddi kaygıları var. Bunu anlıyorum. Ancak gittikleri yerde de sıra bekliyorlar. Günün belli saatleri haricinde durağa gittiği gibi dolduran ve yola çıkan toplu taşıma aracı yok.

 

İETT şoförleri daha iyi değil belki ama hiç değilse para kazanma kaygıları yok. Otobüs konusunda büyük de olsa acayip hareketler yapanları var. Özel Halk Otobüs'leri ciddi sakat şoförlere sahip olabiliyor. 

 

Tren, Metro gibi karayoluna bağımlı olmayan taşıma araçları bir ülkenin gelişmişlik seviyesini gösteriyor bence. Bizim eksik yanımız, özellikle İstanbul'da bu. Her yere Metro yapıyorlar şu an. Yine de tüm İstanbul sathını kapsayabilmek için yüz milyonlarca dolar ve çok uzun yıllar gerekecek. Ne yazık ki çok geç kaldık toplu taşımaya yatırım yapılması noktasında. Trafikte bekleyen onbinlerce araç, her dur kalk esnasında yakılan anlamsız yakıt, 260km hız yapabilen araçların 15km/h ortalama ile ancak gidebildikleri bir garip kent oldu İstanbul. 


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#9 Mert Baydur

Mert Baydur

    www.blendcreative.com.tr

  • SIT
  • 7.500 mesaj

Yayınlanma tarihi 10 Mart 2018 - 05:43 ÖÖ

İETT şoförleri daha iyi değil belki ama hiç değilse para kazanma kaygıları yok.


http://ekonomi.haber...tden-flas-hamle

#10 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 6.859 mesaj

Yayınlanma tarihi 10 Mart 2018 - 08:56 ÖÖ

http://ekonomi.haber...tden-flas-hamle


Bunlar sanırım taşımacılık işi taşere edilmiş firmalardan birisinin isyanı oluyor. Benim kastettiğim belediyenin kadrolu şoförleriydi. Ben hangi IETT otobüsüne binersem bineyim tehlikeli araç kullanımın denk gelmedim.

IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?





0 kişi bu konuyu görüntülüyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye