İçeriğe git


Resim
- - - - -

Beklenen ve Yaklaşan Büyük İstanbul Depremi...


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#21 MarMara

MarMara

    Amasra'lı

  • Members
  • 6.074 mesaj

Yayınlanma tarihi 26 Ocak 2020 - 01:42 ÖS

İst depremi için Silivride bekleniyor ve mac 7.2 olacak deniyor.
Ama binalar için hiçbirşey yapılmıyor. Örneğin ben üsküdardayım oturduğum bina 50 yıllık ve beton sınıfı takribi c10-12 dir. Ekstra yüksekliğe 1 mt vermedikleri için (max12.5mt) bina yıkılp yeniden yapılamıyor. Şu an yapılırsa min 250 bin tl daire başı para düşüyor. Üsküdar gibi emekli semtinde kim verecek bu parayı? Ama 2 cadde ötede 30 mt yüksekliğe sahip gökdelenler dikiliyor, araplara.
Sonuç olaral bizi düşünen yok ve bu konuya ciddi şekilde hakikatli eğilme bir durum söz konusu bile değil.
Benim memleketimde beni düşünmeyen devleti neyleyim...
Para için değil hakikaten insan hayatı için birieyler yaptıkları gün inanırım ancak yöneticilere.

Kral öldü , Yaşasın Kral!


#22 USAtaraftar

USAtaraftar

    Junior Member

  • Members
  • 3.850 mesaj

Yayınlanma tarihi 26 Ocak 2020 - 10:31 ÖS

Sevgili Marmara, sanki bu isin cozumu binalara durmadan daha yuksege daha yuksege diye izin vermek olmamali. Mesela ABD'de insanlar emekli olduklarinda yasadiklari sehir pahali ise daha ucuz sehirlere gocuyorlar. Istanbul gibi dinamik bir sehirde emekli adam parasi da yoksa yasamamali sanki. En azindan gelismis ulkelerde bu isin cozumu boyle oluyor. 



#23 MarMara

MarMara

    Amasra'lı

  • Members
  • 6.074 mesaj

Yayınlanma tarihi 27 Ocak 2020 - 07:12 ÖÖ

aslında anlatmak istediğim, rant uğruna gökdelenler dikilirken, 2 sokak ötede ekstra kat verilmeyip insanları 50 senelik binalara mahkum etmek. burada bir adeletsizlik var. bir sektörü canlı tutmak uğruna şehrin anasını bellediler, şimdi olası bir depremde 50 senelik kaç bina ayakta kalacak ? bunun kısa vadeli çözümü nedir , binaları yenilemekten başka ? göz göre göre insanların canına kast var.

kırsala göç diye birşey bizim ülkede mümkün değil bu gelir adaletsizliği ile, kışın köylerde nüfus 10 kişilere kadar düşüyor artık, çünkü yapacak birşey yok.

Ayrıca tabi ki 80 milyonluk ülkede 20 milyon kişi 5 bin km2 de sıkışıp, kalan 60 milyon 775 bin m2 de yaşıyorsa, burada daha büyük bir sorun var demektir.


Kral öldü , Yaşasın Kral!


#24 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 9.794 mesaj

Yayınlanma tarihi 27 Ocak 2020 - 10:03 ÖÖ

İst depremi için Silivride bekleniyor ve mac 7.2 olacak deniyor.
Ama binalar için hiçbirşey yapılmıyor. Örneğin ben üsküdardayım oturduğum bina 50 yıllık ve beton sınıfı takribi c10-12 dir. Ekstra yüksekliğe 1 mt vermedikleri için (max12.5mt) bina yıkılp yeniden yapılamıyor. Şu an yapılırsa min 250 bin tl daire başı para düşüyor. Üsküdar gibi emekli semtinde kim verecek bu parayı? Ama 2 cadde ötede 30 mt yüksekliğe sahip gökdelenler dikiliyor, araplara.
Sonuç olaral bizi düşünen yok ve bu konuya ciddi şekilde hakikatli eğilme bir durum söz konusu bile değil.
Benim memleketimde beni düşünmeyen devleti neyleyim...
Para için değil hakikaten insan hayatı için birieyler yaptıkları gün inanırım ancak yöneticilere.

 

Hocam son derece haklısın. Eğer insanlara binanı yenilemelisin diyorsan yenileyebilmesi için de bir asgari imkan yaratman lazım. 3 sene öncesine kadar Göztepe taraflarında oturuyordum. Kentsel dönüşüm ile yıkılıp yeniden yapılan binaların hemen hepsi 1-2 kat yükseldiler. Müteahhit para almadan yapıyor bu yenileme işini. O ekstra çıktığı katlardaki daireleri satıp para kazanıyor. Aksi halde adama para vermen lazım. Senin bahsettiğin 250.000 TL sanıyorum o para.

 

Konuştuğum insanlardan öğrendiğim ve bende oluşan kanı şu şekilde

 

1- Hiç kimse müteahhidin yapacağı yeni binanın projesini beğenmiyor çünkü yeni yapılan daireler küçük oluyor (bina yükseltildiği için toplam m2 inşaat azalıyor)

2- Müteahhit yapacak bir şeyim yok, para vermiyorlar, ben bunu finanse ediyorum, para kazanmam lazım diyor o yüzden dairelerden azami seviyede kısmaya çalışıyor.

3- Devlet ne yapın edin bu emsal alanlarda bu işi çözün diyor.

4- Özellikle emekliler ve yaşlı insanlar kurulu düzenlerini bozup binalardan taşınmak istemiyor (geçici bir süre bile olsa)

5- Olur da asgari müştereklerde anlaşılır ve bina yeniden yapılırsa çoğunluk dairesini satıp başka bir yere taşınıyor çünkü eve sığamıyorlar. Böyle olunca aslında şehrin demografik yapısı da değişiyor.

 

Yani bu işten kimse esasen mutlu değil. Müteahhitler evleri satamama endişesi taşıyorlar. Ev sahipleri taşınmak istemiyorlar. Taşınanlar geri dönmek istemiyorlar. Çok büyük kaos var. Bir de üzerine 2018 de ekonomik kriz gelince tüm sistem stop etti.

 

Bu işin adı ne? Kentsel dönüşüm. Yani kent yenilenmesi. Bina yıkıp yapmak olmamalı amaç. Şehrin özellikle eski bölgelerinde yerleşim bozuk yapılmış taa en başında. Sokaklar bir garip, olmadık yerlerde sokaklar birbirlerini kesiyorlar, park alanları kısıtlı, caddeler dar, acil durumlarda araç götürmek zor vs. vs. Bu yenileme iş ada bazlı yapılmalıydı bana göre. Başına devletin mühendisleri geçerdi. Belli sayıda müteahhit ile anlaşılırdı. Binalar komple yıkılır ve yenilenirdi. Metrekareler olduğu gibi kalırdı. Herkes eskiden oturduğu katta otururdu. Müteahhit satış endişesi taşımazdı, devlet kontrolüyle sokaklar yeniden planlanmış olurdu. Dönüşüm dediğin budur. Olduğu gibi yıkıp 2 kat yüksek yapmanın manası yok zaten.

 

Bunu kim finanse edecek? Daire sahipleri finanse ederlerdi. İnsanlara 20-30 yıl düşük faizli imkan tanısalardı herkes bu yola girerdi. Bunun yerine marka projelere imkanlar tanındı. Hata burada zaten. 2013'lerde konut kredileri 0,5-0,6 civarında oynuyordu. Hem de serbest piyasa şartlarında. Yani rekabetle buraya gelmişti. Devletin düşürmek için ekstra bir çabası yoktu yani. Bugün devlet kamu bankaları üzerinden gösterdiği çaba ile 0,9X li seviyelere çekebiliyor. İmkanlar daha iyiydi o dönem. Mesela 2013-2014 civarında faizleri devlet kamu bankaları üzerinden %0,5 civarında çekebilse 1500TL aylık taksitlerle Marmara'nın bahsettiği dönüşüme konu bina 30 yılda geri ödenmiş oluyor. 


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#25 Giga

Giga

    Odtülü Aslan

  • SIT
  • 28.198 mesaj

Yayınlanma tarihi 05 Şubat 2020 - 03:08 ÖS

Baslik bulamadim baska, Van’da cig altinda kalanlari kurtarmaya calisanlarin ustune tekrar cig dusmus, 23 kaybimiz var. :(
İngilizler gibi toplu halde futbol oynamak, bir renge ve isme sahip olmak ve Türk olmayan takımları yenmek

#26 Giga

Giga

    Odtülü Aslan

  • SIT
  • 28.198 mesaj

Yayınlanma tarihi 05 Şubat 2020 - 06:54 ÖS

Maalesef 38 kisi oldu kaybimiz.

Pegasus ucagi da pisten cikti, uc parcaya ayrilmis ucak.
İngilizler gibi toplu halde futbol oynamak, bir renge ve isme sahip olmak ve Türk olmayan takımları yenmek

#27 Yasin Karabulut

Yasin Karabulut

    Pesimist

  • Administrators
  • 17.539 mesaj

Yayınlanma tarihi 05 Şubat 2020 - 09:07 ÖS

Yaralilari da halk otobusuyle tasimislar.

#28 Giga

Giga

    Odtülü Aslan

  • SIT
  • 28.198 mesaj

Yayınlanma tarihi 05 Şubat 2020 - 09:09 ÖS

Ya anlamiyorum, pistin sonu bildigin 30-40 metrelik cukur ve asagisi yol, bu ne sacma is?
İngilizler gibi toplu halde futbol oynamak, bir renge ve isme sahip olmak ve Türk olmayan takımları yenmek

#29 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 9.794 mesaj

Yayınlanma tarihi 06 Şubat 2020 - 12:52 ÖÖ

Yaralilari da halk otobusuyle tasimislar.


Havaalanlarında kullanılan transfer otobüslerine benzettim ben. Her türlü rezalet. Koskoca havalimanı orası hiç mi ambulans yok...

IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#30 Giga

Giga

    Odtülü Aslan

  • SIT
  • 28.198 mesaj

Yayınlanma tarihi 06 Şubat 2020 - 07:14 ÖÖ

Yeni havalimanimiz calissin diye ikinci pist yapimi da geciktiriliyormus bile bile.
İngilizler gibi toplu halde futbol oynamak, bir renge ve isme sahip olmak ve Türk olmayan takımları yenmek

#31 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 9.794 mesaj

Yayınlanma tarihi 06 Şubat 2020 - 10:00 ÖÖ

NTV'de bir grup uzman çıktı konuştu dün konuyla alakalı olarak. Pist konusuyla alakalı uzmanlardan birisinin söylediğine göre aynı karayollarında yüksek süratle su cebine girerseniz araba kayar ya ona benzer bir durum oluştuğunu söylüyorlar. Kazazedelerden birisi de uçağın piste indikten bir süre sonra kontrolden çıktığını söyledi. Yani düşme değil bu olay. Kırım tamamen. Tekerlekler zemini kavrayamıyor.


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#32 cozker

cozker

    Member

  • Members
  • 9.667 mesaj

Yayınlanma tarihi 06 Şubat 2020 - 05:28 ÖS

bir belgesel kanalında uçak kazalarıyla ilgili belgeseller yayınlanıyor yıllardır, müdavimi olduğum bir belgeseldir. o belgesellerden öğrendiğim en önemli şey; kazadan sonra araştırma yapan ekibin raporu açıklanmadan kimin suçlu kimin suçsuz olduğunu net olarak söyleyemeyiz. 

mesela bir bölümde piste indikten sonra kaza yapan bir uçağın durumu anlatılmıştı, herkes aylarca pilotları sorumlu tutarken kaza araştırma ekibi kazadan hemen önce kalkış yapan bir uçaktan düşen metal parçasının kazaya sebebiyet verdiğini tespit edince pilotların hiçbir kabahati olmadığı ortaya çıkmıştı, kazadan aylar sonra.. 

dünkü kazada da ilk bakışta pilotlar hatalı gibi görünüyor ama hiç tahmin edemeyeceğimiz bambaşka bir nedenden dolayıda kaza gerçekleşmiş olabilir. yalnız son 1 ayda 3 kere pegasus uçaklarının pistten çıkmış olmasıda firma adına ciddi bir sıkıntı olduğu izlenimini veriyor. 



#33 Mert Baydur

Mert Baydur

    www.48reklamcilik.com

  • SIT
  • 10.242 mesaj
  • LocationIstanbul

Yayınlanma tarihi 06 Şubat 2020 - 08:13 ÖS

yalnız son 1 ayda 3 kere pegasus uçaklarının pistten çıkmış olmasıda firma adına ciddi bir sıkıntı olduğu izlenimini veriyor.


son 1 ay mi son 1 yil mi?
son kaza pistten cikma degil bayagi ucagi yere cakma bence, ses kayitlarina bakilirsa

#34 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 9.794 mesaj

Yayınlanma tarihi 07 Şubat 2020 - 07:31 ÖÖ

bir belgesel kanalında uçak kazalarıyla ilgili belgeseller yayınlanıyor yıllardır, müdavimi olduğum bir belgeseldir. o belgesellerden öğrendiğim en önemli şey; kazadan sonra araştırma yapan ekibin raporu açıklanmadan kimin suçlu kimin suçsuz olduğunu net olarak söyleyemeyiz. 

mesela bir bölümde piste indikten sonra kaza yapan bir uçağın durumu anlatılmıştı, herkes aylarca pilotları sorumlu tutarken kaza araştırma ekibi kazadan hemen önce kalkış yapan bir uçaktan düşen metal parçasının kazaya sebebiyet verdiğini tespit edince pilotların hiçbir kabahati olmadığı ortaya çıkmıştı, kazadan aylar sonra.. 

dünkü kazada da ilk bakışta pilotlar hatalı gibi görünüyor ama hiç tahmin edemeyeceğimiz bambaşka bir nedenden dolayıda kaza gerçekleşmiş olabilir. yalnız son 1 ayda 3 kere pegasus uçaklarının pistten çıkmış olmasıda firma adına ciddi bir sıkıntı olduğu izlenimini veriyor. 

 

Uçak Kazası Raporu :D Nice korkusuz koçyiğitlerin yüreğine uçak fobisi yerleştirmeyi başarmış bir belgeseldir :D


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#35 duman

duman

    Senior Member

  • Members
  • 9.794 mesaj

Yayınlanma tarihi 07 Şubat 2020 - 08:05 ÖÖ

son 1 ay mi son 1 yil mi?
son kaza pistten cikma degil bayagi ucagi yere cakma bence, ses kayitlarina bakilirsa

 

Aslında son 2 yılda 3 kez pistten çıkma olayı var. Dubai'den gelen uçak, Trabzon uçağı ve son yaşanan İzmir uçağı. Dubai ve Trabzon uçaklarında ölüm yoktu. Ufak yaralar olmuştur herhalde. 

 

Cozker'in bahsettiği 1 ayda 3 kaza olayı bu son yaşanan ve bundan ayrı 2 tane daha riskli durum oluşmuştu. Kırım olmadı, çakılma yok vs. ama büyük tehlike atlatıldı. Sanırım onları kastediyor.

 

Açıkçası benim en çok kullandığım havayolu firması Pegasus. Anadolu yakasında oturan birisi olarak hem ulaşım sürem kısa hem de güzergah alternatifim fazla oluyor diye Pegasus tercih ediyorum. Ancak son 1,5-2 yıldır bir yolcu olarak Pegasus inişlerinde tedirginlik duyduğum anlar yaşadım. Çok sert inişler oluyor bazen. Alçalmanın son anında bile uçağın yalpaladığını hissediyorum. Artık teknik sınırlar içerisinde kalan durumlar mı yoksa riskli inişler mi yapıyorlar bunu anlamak mümkün değil.

 

Öte yandan niye bilmiyorum bu Pegasus'un fiyatları eskiden makulken (özellikle THY ile karşılaştırıldığı zaman) son dönemde bana pahalı gelmeye başladı. THY'de ciddi fiyat avantajları olabiliyor. AnadoluJet'i demiyorum bu arada. O zaten Pegasus ile yarışmaya çalışıyor. Direkt THY uçuşlarında fiyat avantajları daha yüksek gibi olmaya başladı. Üstüne üstlük uçakta ücretsiz ikram var, koltuklar çok daha rahat vs. Eğer şanssızlıktan ötürü bana denk gelen bir şey değil de cidden fiyat konusunda Pegasus yeni bir fiyat politikası belirlediyse çok müşteri kaybeder.


IF SO POWERFUL YOU ARE, WHY LEAVE!?


#36 cozker

cozker

    Member

  • Members
  • 9.667 mesaj

Yayınlanma tarihi Bugün, 08:10 ÖÖ

kara kutulara göre pilotaj hatası düşük seviyede çıkmış..
 
-----------------------------------------------
Sabiha Gökçen'de pistten çıkan uçağın kara kutuları açıldı
GÜNCEL HABERLERİ
| 20.02.2020 13:40 |
Son Güncelleme
20.02.2020 14:14
Sabiha Gökçen Havalimanı'na inişinden sonra duramayarak 5 Şubat günü pistten çıkan ve 3 kişinin yaşamını yitirdiği uçağın kara kutuları deşifre edildi. Kara kutulardan olumsuz meteorolojik şartlardan, kule ve hatta pist bakım hatalarına kadar bir dizi ihmal çıktı. Sanılanın aksine kara kutu kayıtlarına göre kazada pilot hatasının düşük seviyelerde olduğunun saptandığı öğrenildi.

Sabiha Gökçen Havalimanı'na inişinden sonra duramayarak 5 Şubat günü pistten çıkan Pegasus Havayolları uçağının kara kutuları Almanya'nın Braunschweig şehrindeki Alman Havacılık Kaza Soruşturma Bürosu (BFU) tesislerinde önceki gün Amerikalı yetkililerin nezaretinde deşifre edildi.

UÇAKLARIN PAS GEÇTİĞİ BİLGİSİ TÜRKÇE VERİLMİŞ
Kulenin uçağa önceki uçakların pas geçtiği bilgisini Türkçe verdiği ve o sırada iletişim başta olmak üzere yardımcı görevlerle ilgili ikinci pilotun Hollandalı olması nedeniyle bunu anlamadığı ve kendisinden yapması beklenen muhtemel uyarıyı yapamadığı ortaya çıktı. Uçağın limitler içerisinde ve pilotların o an için risk almadan yaptığı normal iniş sonrası pistin son metrelerinde daha önceki iniş kalkışlar nedeniyle frenlemeye izin vermeyerek uçağın buz zemin üzerinde gibi kaydığı anlaşıldı. Pistin sonunda durma sahası yerine dik açılı bir yamaç bulunması ve yamacın kaymaması için yapılan duvar ise uçağın parçalanmasına neden oldu.

Kazanın üzerindeki perde, kara kutuların deşifre edilmesiyle aydınlanmaya başladı. İşte kazaya sebep olan hatalar zinciri:
Olumsuz hava şartları nedeniyle Pegasus'un kaza yapan uçağına inişinden hemen önce yıldırım düştü. Yıldırımlara karşı donanımlı olan uçaklar bundan etkilenmiyor. Ancak her iki pilot da prosedür gereği konsantrasyonlarını yıldırımın uçağın aletlerine bir etkisi olup olmadığına odakladı.

Bu sırada uçağı kaptan pilot kullanırken ikinci pilot ise iletişim ve aletlerin takibi görevine odaklanmıştı. Kule daha önceki iki uçağın pisti pas geçtiğini söyledi. Ancak bu uyarısını havacılık terminolojisine göre İngilizce yerine Türkçe yaptı. Kaptan 'Anladım' diye cevap verdi ancak iletişimden sorumlu Hollandalı ikinci pilot anonsu anlamadığı ve inişe saniyeler kaldığı için kokpitte koordinasyon bozuldu.
Bu sırada bir başka uçak, kaza yapan uçaktan hemen önce aynı arka rüzgarla kalkış yaptı. Bu da pilotlara her şeyin normal akışı içerisinde olduğu hissini yarattı.
O sırada arka rüzgar saatte 26.4 km süratle esiyordu. Pegasus Havayolları arka rüzgar pas geçme limiti saatte 28 km olduğu için pilotlar toleranslar içinde olan uçakla iniş kararı aldı.
Pistin uzunluğu 3 bin metre. Uçak, sanılanın aksine pistin ortalarına veya sonuna doğru sert olarak değil, normal bir mesafe olan pistin 705'inci metresine indi.

Pilotlar uçak indiği anda normal frenleme yapmaya başladı. Uçağın sürati saatte 98 km sürate kadar düşmesine rağmen o anda aniden arka taraftan gelen rüzgarın sürati saatte 51 km'ye çıktı. Bu itiş sürati arttırdı.
Pilotlar yine de duracaklarından emin oldukları için sert frenlemeden vazgeçerek ıslak zeminde kaymamak için kendi aralarında konuşarak pistin ortasındaki değil sonundaki çıkıştan dönmeye karar verdi. Bu sırada kabin içerisinde her şey normal olup uçak yavaşladığı için hostesler “Telefonlarınızı kullanabilirsiniz" anonsu yaptı.
Pilotlar sıklıkla kullanılmayan pistin sonundaki dönüşe doğru geldiklerinde iyice yavaşlamak için tekrar fren yaptı. Ancak muhtemelen uçak, pist üzerinde bulunan daha önceki yüzlerce iniş kalkışla oluşan lastik izlerinin üstüne inince kaymaya başladı ve hız hiç kesilmedi.
Sorun tam olarak bu anda başladı ve pilotlar bir anormallik olduğunu bu sırada anladı.
Pilotlar sert frene geçmelerine rağmen uçak 17 saniye boyunca pistin son 700 metresini kayarak ve hiç yavaşlamayarak
katetti. Bu süre ve mesafe normal zemin olması halinde daha hızlı bir uçağın bile durması için gayet yeterliydi.

Pistin sonunda “stop way" adı verilen bu gibi durumlarda uçağı hasar almadan durduracak yumuşak toprak zeminli saha yerine dik eğim bulunması nedeniyle uçak aşağıya yuvarlandı.
Dik zeminin kaymaması için yapılan istinat duvarı uçağın parçalanmasına ve hasarın artmasına neden oldu. Ancak yetkililer bu durumun aynı zamanda uçağın motorlarının koparak gövdeden ayrılmasına neden olduğu ve böylece uçakta yangın çıkmadığı görüşünde de birleşiyorlar.
KAİK DEVREDE
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne bağlı Kaza İnceleme ve Araştırma Kurumu (KAİK) yetkilileri tüm bu bilgiler ışığında, başta pistin en son ne zaman temizlendiği olmak üzere hava trafik kontrolörleri dahil araştırmayı daha geniş bir perspektife yaymaya hazırlandığı öğrenildi. Olayın hemen ardından uçağın sert inişi sonrası kazanın oluştuğuna yönelik açıklama ve yorumlar nedeniyle gözler neredeyse tamamen pilotlara çevrilmişti. Ancak gerek uçağın rüzgar limitlerinde inmesi gerek ise pistin ilk bölümüne teker koyması ve hatta uçağın neredeyse durma aşamasına gelmesine rağmen son metrelerde hızını hiç kesemeyerek kaymasının, inceleme heyetinin diğer risk faktörlerine de odaklanmasına neden olduğu bildirildi.
KAİK heyetinin kara kutu kayıtlarını almasıyla birlikte incelemeyi bu detaylar ışığında bu hafta başlatması bekleniyor. Kara kutuları Almanya'da uçağın üreticisi Boeing yetkilileri, Amerikan Havacılık Dairesi (FAA) yetkilileri, Amerikan Ulaşım Güvenlik Dairesi (NTSB) yetkilileri deşifre ederken KAİK yetkililerinin de gözlemci olarak bu gruba eşlik ettiği öğrenildi.
Kaynak: DHA

https://www.mynet.co...i-110106465409#




0 kişi bu konuyu görüntülüyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli üye